Hilda

Halsont och konsultutbildning

Publicerad 2012-12-04 21:05:14 i

Halsen ömmar... Igen. Nu blir det en kopp camomille Te med en sked honung till. Om jag blir sjuk igen så kommer jag vila resten av veckan. Jag inser att jag inte har något att vinna på att pressa kroppen ytterligare.  Förstår inte varför detta kommer nu,.. Det har varit en vanlig vecka, ingen överträning och god sömn flera nätter i rad... Kylan som kommit till oss biter sällan på mig så jag tvivlar att minusgraderna har gjort mig sämre. Tänk vad snabbt vi människor söker efter förklaringar till allt. Vi kan liksom inte med att acceptera att det som händer inte skulle kunna förstås Och förklaras på ett eller annat sätDebatt söka förståelse och kunskap driver oss långa vägar.
 
Till något annat.
I helgen kom ett erbjudande till mig, att gå en konsultutbildning under två dagar helt gratis så jag känner mig så nöjd över att jag fick möjlighet att vara med. Ska bli intressant att se vad utbildningen innehåller. Det jag vet är att den är till för konsulter som i nuläget handleder eller som kommer att handleda chefer.  Passar ju som handen i handsken att få detta nu när slutet är nära och arbetslivet väntar bakom hörnet. 
 
Nu ska jag försöka få i mig denna tekopp innan jag måste lägga mig. Lång dag imorgon med jobb och handledning. 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Sara

Publicerad 2012-12-05 01:59:45

Kul med utbildningen, du är så duktig!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Följ mig gärna då jag tar er med på min tankeresa genom livets roliga och tuffa utmaningar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela