Hilda

Cocillana

Publicerad 2012-10-23 16:00:05 i

Jahapp. För att lindra de hostattacker som för närvarande förgyller min tillvaro så har jag tagit cocillana för att kunna somna. Hittills hade jag enbart tagit halv dos. Minnet sa mig att jag inte riktigt tål större doser av det. Igårkväll så kunde jag inte somna. Låg och hostade och sårade halsen så till sist klev jag upp, yrvaken och stapplandes tog jag mig till köket där jag öppnade upp flaskan och tog en "dutt".. Äntligen fick jag somna.
 
Men vad händer imorse när jag vaknar? Den där dutten kanske var ett större dutt. Ja dom av er som läst bipacksedeln på Cocillana vet att medicinen kan framkalla yrsel, illamående, kräkningar etc. Jag fick alltihop! Så nu har jag varit hemma hela dagen, sovit omvartannat och tyckt förskräckligt synd om mig själv. Godispåsen som jag så fint lämnade kvar i skafferiet i lördags är nu uppäten, mysbyxorna på och fårskinnstofflor på fötterna. Måtte detta vara den sista stöten av insjukningar under hösten.
 
Jag vill bli frisk, nu!
 

Kommentarer

Postat av: SaraLi

Publicerad 2012-10-23 18:36:55

Åh, krya på dig vännen. Hoppas det går över snabbt, det lät jobbigt. Har ni lite Hilda-glass hemma så rekommenderar jag minst tre om dagen. :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Följ mig gärna då jag tar er med på min tankeresa genom livets roliga och tuffa utmaningar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela