Hilda

Ett steg närmare vuxenlivet

Publicerad 2012-10-21 11:22:11 i

Milstoplar i livet som tagit mig ett steg närmare vuxenlivet:
- Somrarna i Paradiset/stugan under hela tonåren. Dom månaderna gav så mycket, tid för att umgås med familjen, tid för egenreflektion, tid för att drömma mig bort och tid för att lära mig tro på mig själv och veta vad jag vill göra med mitt liv.
- började psykologprogrammet och klev in i en värld med studenternas olika livsstilar, mötte personer som än idag betyder otroligt mycket för mig. Utbildningen har varit en stor personlig utveckling!
- flyttade ner till huvudstaden och provade på drömyrket. Lärde mig att skolans teorier inte alltid håller i praktiken, att det är bra att nätverka och skaffa sig kontakter samt att Stockholm inte hade det jag trodde att jag sökte efter.
- Jag och Magnus bestämmer oss för att köpa radhus. Räntor, lånelöfte, banklån och bostadslägen, ja ni hör ju själva:)
- otaliga kvällar, luncher, fikaraster med tjejerna här i Umeå. Världsproblem har lösts, i-landsproblemen har förvisso minskat på en del fronter, ångestkurvor har utvärderats och hypoteser har förkastats! Kaffesorter har diskuterats, helgens timmar har planerats och styrts upp, sammanfattningar har skrivits, frågor om tentor har höjt ångestkurvan och mellan allt detta har vi skrattat, så otroligt roligt har vi haft! Ett härligt gäng helt enkelt.
- timmar i egenterapi har blivit en andra chans på en högre nivå att fråga mig själv varför jag gör på detta viset, vilka mina värderingar är, vad jag lägger min energi på under dygnets alla timmar, hur jag uppfattas av andra, hur jag ser på mig själv.. Ja listan kan göras lång och sammanfattas med att jag fått lägga mitt livspussel där. Ovärderligt.
- barndomsvännernas sammankomster, otaliga telefonsamtal, ännu mer minnen och upplevelser att lägga till i vänskapen.
- PTP-tjänst som lurar runt hörnet. Jobb, arbetsportfölj, ny kavaj, skriva CV, maila, komma på studiebesök, genomgå personlighetstest och jaga nya jobb och kontakter.
- utlandsresa och semestermånaden med Magnus. Planering, bokningar, tid tillsammans och vi lär känna varandra på nytt, ett år av kärlek firas, vi dricker kullamust i Malmö, provar svärdfisk i Cypern, letar historiska monument i Smygehuk och Imrishamn, åker ambulans till hotellet, vi badar och njuter av tillvaron, läser böcker i skuggan och klär oss fint på kvällen innan restaurangen. Älskar livet och älskar honom.

En bit av min historia.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Följ mig gärna då jag tar er med på min tankeresa genom livets roliga och tuffa utmaningar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela