Hilda

Stress

Publicerad 2012-10-16 21:46:26 i

Just nu säger min hjärna 'kör på, bara kör på, du fixar allt'. Samtidigt säger min kropp 'nej, vänta! Stanna upp och känn efter'. Vem vinner?

Fram till idag skulle jag ha sagt min hjärnvilja men efter att ha påtagligt försämrats i halsen på mindre än två timmar, där ömma leder plötsligt signalerar igen och hostan retar i halsen.. - ja, då är det bara att krypa till korset och erkänna att jag vill mer än vad min kropp tål just nu.

Sjuk, igen. Fick vara frisk i knappt 1,5v.
Nu - vila!

Kommentarer

Postat av: Erika

Publicerad 2012-10-16 23:41:17

Det förtjänar du! (Vila alltså.) Få har så mkt pågående samtidigt som du och ännu färre klarar hantera det så bra som du. Men liksom man sover 1/3 av dygnets timmar för att orka med de resterande två så behöver kropp och själ ibland få lite vila från livets alla krav. Att bejaka detta behov är livsviktigt! Krya på dig!

Svar: Jag måste på allvar inse att vila är något positivt, vilket fram tills ganska nyligt har varit rätt enkelt att bortse ifrån. Tack för dom orden min vän, dom väcker liv i mig!
Hilda

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Följ mig gärna då jag tar er med på min tankeresa genom livets roliga och tuffa utmaningar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela