Hilda

En lång måndag

Publicerad 2012-09-24 18:16:13 i

Klockan ringer numera alltsom oftast kl 05.50. En trött Hilda vilar nån minut extra för att sakta vakna till liv samtidigt som M får somna om efter att väckarklockan ringt (iaf då han jobbar eftermiddag/natt). På med träningskläder, göra i ordning kaffe och ett glas vatten samtidigt som de sista sakerna packas ner i väskan inför dagens arbete. Matlådan, glöm inte matlådan! :)

Sen iväg till Iksu och köra ett härligt morgonpass vilket innebär att det är lugnt med folk och gott om utrymme för att köra de maskiner och vikter man vill!👍
Därefter väntar skola från kl 09.00 och sträcker sig oftast till 14-15. Sen cykla hem, (inte bli sur för att det blåser och är uppförsbacke-hela-vägen-hem) därefter av med kläderna fort som attans, på med mysbyxorna, packa upp alla träningskläder, blöta handdukar och tomma matlådor för att slutligen placera sig i soffan. Och här blir jag ofta sittandes ända tills det är dags att äta igen eller krypa till sängs:) M får såklart plats i andra änden då han kommer, så ser vi tv samtidigt som båda datorerna är på, mobilerna nära till hands, skolböckerna ligger utspridda och en och annan godsak slinker ner. Kl 22.00 Natti natti!

En helt vanlig måndag alltså.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Följ mig gärna då jag tar er med på min tankeresa genom livets roliga och tuffa utmaningar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela