Hilda

Tankenötterna känns dom också

Publicerad 2012-09-21 08:52:00 i

När orden inte räcker till i talet, känns det skönt att kunna ta till andra hjälpmedel, t.ex att skriva eller måla. Fastnar man själv i en känsla kan det vara svårt att formulera hur just den känslan känns eftersom den blockerar oss från att kunna formulera oss logiskt och intellektuellt. Känslan har ingen rational, inte heller har den ett rätt eller ett fel utan den har just en upplevelse. Din upplevelse och min upplevelse.
 
I mitt fall är det så att jag gärna tar ett steg åt sidan då jag ska förklara hur saker och ting känns. Oftast är, det jag beskriver inte en känsla, istället är det en tanke om hur det känns. Knepigt det där men jag tror att dom flesta tankar är relativt ofarliga så länge dom inte triggar ett för starkt känslominne som påverkar dig fysiskt och psykiskt. Så var sann i dina tankar och dom kommer ge dig vägvisning och känn efter vad det är du egentligen känner och du kan finna svar på vad du egentligen har för behov.
 
Trevlig helg på er!
  
Stugan. Stranden. Sommaren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Följ mig gärna då jag tar er med på min tankeresa genom livets roliga och tuffa utmaningar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela