Hilda

En bra dag.

Publicerad 2013-04-04 21:20:08 i

En bra dag, som börjar med en tidig bussfärd påväg till Umeå. Filosofiska diskussioner tillsammans med Erika förgyller tillvaron där vi löser gåtor och funderar över livet. En trevlig och lärorik intervju väntar sedan på sjukhuset med en av cheferna - vad är ett gott ledarskap? Vad innebär det att agera förebild och på vilket sätt skapas ett kreativt klimat som präglas av engagemang och möjlighet att påverka?
Sedan samlar vi tankarna över en lunch och njuter av vårsolen påväg tillbaka till busstationen där Norrlands kustbuss väntar. Tillbaka i Umeå och tankarna får ställas om till klientsamtal, varpå de sedan får rensas på löpbandet under 9 svettiga kilometrar. Jag tänker på den metaforiska ön, trädstockarna som flyter förbi, båtar som passerar och bråte som envist snurrar runt och som med jämna mellanrum återvänder till strandkanten... Och pockar på, påminner mig om vad som är viktigt för mig, vilka områden som jag kan välja att förbise och vilka striden tar mig mer levande därifrån.

Väl hemma är det tyst och lugnt, en matlåda värms och jag funderar på när det är dags att putsa fönstren. 'Det får nog bli till helgen' säger jag tyst för mig själv. Mörkret kryper sig närmare och sängen känns varm och mjuk. Dagen slutar och jag känner mig nöjd. Det har varit en bra dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Följ mig gärna då jag tar er med på min tankeresa genom livets roliga och tuffa utmaningar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela