Hilda

Rökt mussla och flytt till Piteå

Publicerad 2013-08-10 14:27:11 i Allmänt,

På Gotland fick jag chansen att testa rökta musslor, helt klart en utsökt delikatess som jag hoppas få äta fler gånger.

Väl hemma i Umeå blev det en kort paus innan tankarna förde mig till flyttpackning, sortering och planering inför Piteå. Många frågar mig hur det känns att börja jobba. Jag svarar 'jodå, känns bra, undrar mest hur soffan ska få plats i lägenheten, ifall jag kan gå i sandaler eller högklackat på jobbet och vilken färg som passar bäst att ha i sovrummet'.. Med andra ord: jag känner inte, jag tänker på annat! Det lär nog dröja nån vecka innan jag vet hur detta faktiskt känns för mig. Men hittills har allt gått smidigt.

Tänka sig, på måndag börjar Psykolog Norgren att psykologa - och får numera även lön för det!

Ett tänkvärt citat från en film: 'sluta aldrig hoppas på det dom aldrig har inträffat'.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Följ mig gärna då jag tar er med på min tankeresa genom livets roliga och tuffa utmaningar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela