Hilda

Swei!

Publicerad 2013-08-19 21:39:38 i Allmänt,

Vecka numero swei! Nu börjar det hända lite mer. Imorgon möter jag mina första patienter/klienter och fler samtal väntar. Är lite förvånad över mig själv i allt detta med nytt jobb. Innan jag började tänkte jag att det skulle bli nervöst, stressigt och som en enda stor röra. Men till min förvåning så känner jag mig helt lugn. Känner mig inte helt okunnig, är inte rädd för att fråga och jag känner att jag är min egen chef. Det är så olikt från skolans värld då allt man gjorde kontrollerades, bedömdes och ifrågasattes. Här, på mitt jobb, så gör alla som dom vill. Man jobbar (lite förenklat och generaliserat) men, som man vill, fikar då man känner för det, och man bryr sig om sitt eget och litar på att dom andra gör så gott dom kan. Det känns som att jag kan åka hem och lämna jobbet på jobbet om jag vill, och känner jag för det så kan jag jobba över och läsa in mig på saker.

Vi får väl se om jag hinner ändra min uppfattning innan månadens slut, än så länge har jag en 'feel good' känsla i kroppen!

På onsdag ska jag bjuda mamma på asiatisk wok, på fredag är vi bortbjudna till våra grannar och i helgen kommer jag att ta det lugnt ute hos pappa o mamma. En lugn och skön vecka med andra ord!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Följ mig gärna då jag tar er med på min tankeresa genom livets roliga och tuffa utmaningar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela