Hilda

Helgjobb och basket.

Publicerad 2013-02-03 14:27:20 i

Helgjobb. Ända sedan jag var 15 år har de flesta helger i mitt liv bestått av jobb. Antingen som säljare, servitris eller lokalvårdare. Innan dess fylldes helgerna med otaliga basketmatcher och träning. Såg en bild som väckte fina minnen till liv där jag och Emma fick äran att följa med skellefteåtjejerna till basketkuppen i Göteborg. Så kul vi hade, dock minns jag att jag inte gjorde så bra ifrån mig. Hade varit skadad länge och bråttades med stukna fingrar som förstörde siktet. Tänker så många gånger att jag ska hålla i en boll igen men det blir liksom aldrig av. Är nog rädd för att hur "formen" ska vara. Hur siktet har förändrats sen sist. Men men, kanske tar jag tag i det där någon dag framöver. Det finns ju alltid ett korpenlag här i Umeå :)
 
Men åter till helgjobbet. Som snart tar slut. För alltid? Kanske. Sista våren är det iaf som jag säljer kläder på Esprit och det börjar bli vemodigt. Har verkligen haft ett toppengäng med tjejer som kollegor! Jag byter snart en verklighet mot en annan, från studerande till arbetande.
 
Tills dess ska jag försöka njuta av att vara student för en sista gång!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Följ mig gärna då jag tar er med på min tankeresa genom livets roliga och tuffa utmaningar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela