Hilda

Lördagens shopping i mognadens tecken

Publicerad 2013-02-17 19:19:42 i

Igår var det dags för mig att fräscha upp sminkförrådet. Detta gjordes med gedigen ansats. Jag och Helen bestämde träff på stan och började vår jakt, högst upp på listan var att hitta ett läppstift till mig. Och läppstift är som ni vet, inte något jag vanligtvis använder, men i takt med att jag börjar närma mig halvvägs till 30 så kände jag att det var dags att ta ett steg närmare vuxenlivet. Att börja använda läppstift är för mig lika förknippat med vuxenlivet som att börja använda sloggitrosor, eller ha näsdukar i handväskan (och jackfickan) eller att börja använda vanliga blå jeans med raka ben. Typ.

Så igår tog jag steget och köpte mig ett läppstift som bäst beskrivs som röd persika.

Utöver läppstiftslyckan följde även en ny rouge med hem samt en foundation och ett par khakigröna byxor som kommer pryda mina ben under våren. Med andra ord är jag redo att snart fylla 25!

Tyvärr gjorde kameran inte ett bra jobb för rougen, det är färgen 'lush' från make up store och beskrivs bäst som persikorosa.

Kommentarer

Postat av: Sarali

Publicerad 2013-02-18 08:48:34

Åh vad spännande babe! Ta gärna ett foto när du testat läppstiftet. Jag tror du passar i det. :) PS. Halvvägs till 30, jag hoppas att din "tideräkning" börjar vid 20 då. ;)

Postat av: emma

Publicerad 2013-02-20 16:23:14

Snygg tjej!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Följ mig gärna då jag tar er med på min tankeresa genom livets roliga och tuffa utmaningar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela