Hilda

Av vem, som säger vad och menar på att.. och axlarna såklart.

Publicerad 2013-01-07 14:14:06 i

Herregud! Finns det något mer tidsödande än referenslistan i en rapport? Det tar ju en hel dag att leta upp artikelns författare, publiseringsår, vad man refererar och till vem... Hmm. Det här är ju bara början, jag vet ju det. - Skriver en liten hemtenta på ca 10sidor som handlar om Överträning hos atleter. Det är idrottskursens examinationsmoment och sen börjar det riktigt stora arbetet - D uppsatsen. Så, jag får försöka se den här rapporten som en startsträcka, ett smakprov på vad som komma skall.
 
Under förra veckan fick jag ordentlig smärta i mina axlar. Så ämnet jag skriver om är väl inte helt taget ur tomma intet (!) Så imorse var det rehab på schemat. Jag tänker inte utmana axlarna den här gången. Sist jag fick en inflammation i axlarna var för ca 4 år sedan. Första året i Umeå och första året på IKSU - jag fick ju aldrig nog av träning på den tiden (får man låta lite gammal och klok också) och jag minns att det tog ca 6månader innan jag kunde köra ett riktigt axelpass igen. Så, ingen axelträning på några veckor förutom rehab, ingen bänkpress i bröst och chinsen på ryggpassen får vänta.
 

Kommentarer

Postat av: Ida

Publicerad 2013-01-07 20:16:36

Kära syster, dina axlar är ju enorma, det blir nog bra med vila:-). Nyfiken på uppsatsen, hoppas man får ta del av den senare -jätte bra ämne, det är ju så svårt att hitta en balans i allt. Kram till er båda

Postat av: Sara

Publicerad 2013-01-10 23:34:28

Och vilken profil!!! Mycket vackert! Jag håller dock med föregående talare; det blir bra med vila så att du i längden kan upprätthålla formen. :) jag gillar rubriken förresten, den säger så mycket med så få ord.. Nästan så jag längtar till plugget! Haha! Inte till referensskrivningen i sig då men.. Jag förstår ju att det är nödvändigt ont men finns det inget snabbare sätt att få ner skiten på papper? Du skulle ha haft en diktafonpenna som kan kodas till att skriva med olika funktioner: referenslista, sammanfattning, shoppinglista, att göra o.s.v. Allt du behöver göra är att tänka, alternativt säga, vad du vill ha dokumenterat!

Postat av: Erika

Publicerad 2013-01-19 14:31:41

Keep up the good work!
Kommer du ihåg när vi i T1 ritade en bild på en muskulös kvinna och sa "där har vi vår målbild" . Njut nu av att du är där och unna dina axlar lite vila. :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Följ mig gärna då jag tar er med på min tankeresa genom livets roliga och tuffa utmaningar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela