Hilda

Helgen som var och veckan som gått.

Publicerad 2013-01-19 09:08:40 i

Efter en lugn och avkopplande helg i stugan så väntade en fullspäckad vecka här i umeå. Konferens, rapportskrivning, jobb och däremellan har jag klämt in träningspass. Kylan som krupit sig ner till som lägst -27C denna vecka gjorde inte mina transporter mellan dessa ställen lättare. Tror halsen fick ordentligt med stryk då jag i torsdagskväll först cyklade från jobb till skola, från skola och hem för att vid dörren inse att jag glömt nycklarna på skolan. (Vid det här laget var gråten nära) men insåg snabbt att oavsett om jag står där och gråter så skulle nycklarna inte komma tillbaka. Bara hoppa upp på cykeln igen och cykla till skolan och sen hem igen. Blev sammanlagt 1,5mil på cykel i -24C. Helt galet! Det som plåstrade såren var ett vackert norrsken som prydde kvällshimlen under hela min cykeltur. Det är ibland magiskt att bo här uppe.

Idag väntar mer jobb och sen har jag en ledig dag innan det sista arbetet på denna utbildning drar igång. På måndag börjar det!

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-01-19 14:23:30

Kul med lite foton! Fina också!

Postat av: Sarali

Publicerad 2013-01-22 09:42:41

Vilka härliga bilder, och vad fin du är vännen! Jag längtar tills vi ses!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Följ mig gärna då jag tar er med på min tankeresa genom livets roliga och tuffa utmaningar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela