Hilda

Konferens och fina minnen.

Publicerad 2013-01-15 17:19:53 i

Fortsätter på det 'vuxna' spåret... Sitter på en konferens som handlar om vad vetenskapen idag vet om vad ledarskap är, vad effektiva team och organisationer är. Ord som kreativitet, inspiration, tillit, trygghet, kunskap, stöd, samhörighet är bara en handfull ord som flödar mellan föreläsningarna. Själv sitter jag och funderar på vad i allt detta jag kan jobba med sen, som färdig psykolog.

Har även haft nöjet att träffa välbekanta ansikten idag, både från Arvidsjaur och från dörren bredvid där jag bor. Ibland kan jag sakna detta lilla samhälle - Arvidsjaur. För där - finns minnen från barndomen, vänner man vuxit upp med, skolor som man gått vidare från, basketmatcher som spelats, skidbackar på Vittjåkk som bjudit på fart, kyla, sol och blåmärken. Där finns bekanta och många relationer som vår familj lärt känna, Huset som varit fyllt med kärlek, värme, bråk, diskussioner, tacos på fredagar, veckoplanering varje söndag, många gömställen och en läskig vind och källare. De korta somrarna, långa vintrar, skoterturer på is och upp på berg, otaliga sparkturer med Emma sittandes där fram, köpa risifrutti och colanappar på tisdagar, morgonpromenader runt stenleastadius, säljarjobbet på intersport, utekvällar på Laponia och senare Stalo Krog. Hejåhå vad tiden går...Vad är det då som kvar består? Minnen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Följ mig gärna då jag tar er med på min tankeresa genom livets roliga och tuffa utmaningar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela