Hilda

Stoltheten skördar sina offer...

Publicerad 2013-07-18 18:13:26 i Allmänt,

Du är min största fiende. Du ger mig kraft och energi, du tillomed ger mig makt och berömmelse. Men du skadar, du sårar och splittrar... Du, min kära frienemy - är stoltheten. Du lindar mig runt ditt lillfinger och lockar med små goda stunder av lycka. Men lycka är bara en hållplats, det går inte att stanna där utan att tåget tillslut passerar förbi. Tåget, är livet. Och livet är till för att levas, inte studeras..
 
Jag ångrar min stolthet i mycket och jag försöker släppa taget om den oftare. Det känns ju alltid bättre efteråt när vi lagt den åt sidan, så varför har vi så svårt för att göra det i stunden när den greppar tag i oss? Varför lägger den ett grått filter över våra ögon och får vår omgivning att kännas sämre än vad den egentligen är? Sluta med det.
 
Som min bror för länge sedan sade till mig "I mitt liv har jag så lätt för att se saker och ting i svart och vitt, så det är en himla tur att jag har Lotta som sätter färg på min annars så gråa tillvaro,.. Hon gör livet vackert". 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Sarali

Publicerad 2013-07-18 18:50:55

Åh vad fint skrivet, vännen! Stor kram!

Postat av: R Lundgren

Publicerad 2013-07-19 15:56:20

Ack så sant. Det finns bara en sak som är tuffare och det är en "ogienkänd" stolthet. Om du har medvetandegjort situationen så har du i alla fall ett val.

Postat av: Kristina Norgren

Publicerad 2013-07-20 02:21:53

Ja Hilda så rätt och bra och klokt!
Men vad tycker du att man/jag ska göra när man "svalt" stoltheten och sökt kontakt och sedan får ett "vargsvar" tillbaka?
puss mamma

Postat av: Kristina Norgren

Publicerad 2013-07-20 02:21:55

Ja Hilda så rätt och bra och klokt!
Men vad tycker du att man/jag ska göra när man "svalt" stoltheten och sökt kontakt och sedan får ett "vargsvar" tillbaka?
puss mamma

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Följ mig gärna då jag tar er med på min tankeresa genom livets roliga och tuffa utmaningar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela