Hilda

Nya sängar och glädjen av att piffa till sig ibland

Publicerad 2013-03-20 08:34:03 i

Snart snart kommer förhoppningsvis min sömn att nå nya höjder. I fredags bestämde vi oss för att investera i nya sängar. Och vilken skillnad det är på säng och säng. Jag trodde att vi i dagsläget sov på rätt hyfsade madrasser men efter en dags prövande och "kännande" på olika hård/mjukheter, material, spänst etc så kändes min sida av sängen som en träplanka när jag samma kväll gick o lade mig. Så, nu väntar vi med stor förväntan på att sängen ska tillverkas och skickas upp från det lilla bruket i skåne där de tydligen sätts ihop. Svensktillverkade sängar och i synnerhet svenskt stål kommer tydligen bli lite av en raridet/lyx då polska och ryska företag nu börjat tillverka stålsängar av billigare material. Passa på!
 
För övrigt så upptas mina tankar just nu av examensarbete, den stundande examen, ett eventuellt valborgsfirande nere i Uppsala med tjejerna, en påsk som snart är här som förhoppningsvis bjuder på skoterkörning, grillning, promenader, ett ikeabesök, lite träning och god mat och  - inte att glömma, den stora godispåsen som man ALLTID får ätas på påsk! Just på påsk får man äta hur mycket godis man vill. "Får" och "får", men ni förstår vad jag menar! andra tankar som snurrar runt är framtiden, vart jobben finns, vart jag vill bo, hur dagarna kommer se ut.
 
Sen är jag även inne i en unnarperiod. Magnus skulle nog hävda att jag alltid har det. Men just nu tillåter jag mig själv att tillgodose det jag är sugen på. Ett par efterlängtade 2xu tights hamnade i Kundvagnen och sedan Kassan i helgen och som nu är påväg hem till mig. Efter att ha vunnit ännu en säljartävling på Esprit så kommer det nog att komma hem en mörkblå kofta till garderoben som jag sedan länge velat ha. Jag blir så glad av att omges av vackra ting, och jag blir på bättre humör de dagar jag anstränger mig lite extra med kläder, hår och smink. Det är roligt att pyssla på och ta hand om sig själv - så länge det inte blir kravfyllt! För även om jag trivs med att piffa till mig inför jobbet på helgen så längtar jag efter dagens slut till att få komma hem, ta av mig de tighta jeansen, krypa in i ett fleece underställ, tvätta bort allt smink och sätta upp håret i en slarvig tofs. Båda sidorna ger mig något.

Har ni en dålig dag, så varför inte prova att piffa till sig och le framför spegeln över hur fin hela du är. För det är du. Det är alla.
 
Snart i min brevlåda...
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Sara

Publicerad 2013-03-20 12:29:53

Tänkte precis på en sak, du är lika snygg sminkad/fixad som du är utan om inte ännu snyggare då. Ville bara säga det. Jag håller tummarna för valborg. PUSS!

Svar: Men vilka fina ord, blir ju nästan generad:) Du är snygg och jag är snygg, så är det bara;-)
Hilda

Postat av: Emma

Publicerad 2013-03-20 17:18:23

Älskar ditt avslut i texten. Du är så fin!
Jag hoppas också på Valborg!

Svar: Tack söt, du är också fin :)
Hilda

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Följ mig gärna då jag tar er med på min tankeresa genom livets roliga och tuffa utmaningar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela