Hilda

No stress.

Publicerad 2013-05-13 17:31:25 i

Helg fastän det är måndag. Denna vecka ser inte ut som den brukar. Luckor i almanackan, inbokade arbetsintervjuer, examenslounge och födelsedag. Saker och ting närmar sig sitt slut samtidigt som nya dörrar öppnas upp för förändring och fortsättning.

Magnus frågade om jag skulle kunna njuta av dom här sista lugna veckorna eller om jag skulle känna mig mer mentalt stressad över 'lugnet'. Jag hoppas jag kan svara ja på den första delen, men det är helt klart en utmaning för mig att varva ner, inte känna mig behövd, inte behöva prestera eller leverera resultat.

Idag har det gått sisådär med att slappna av. Morgonen var lugn med mysig frukost och kaffe i soffan. Därefter ville jag göra bort lite skolarbete så satte mig och skrev en stund på datorn. Sen träning och lunch, därefter åkte Magnus på jobbet. Kvar blev jag hemma... Det börjar krypa i kroppen. Kanske skulle jag ta tag i den där högen med papper från hösten kurser? Tvätten hänger torr och redo att vikas, kanske skulle jag ta och göra bort det också! När jag ändå är på G så kan jag ta cykeln till Coop och handla det som glömdes bort på listan - vi gör bort det också!

Och nu sitter jag här i soffan, det är snart middagsdags och jag undrar om jag sen ska läsa in mig på PTPhandboken för att veta mina rättigheter inför intervjun. Så, idag är svaret nej på Magnus fråga, jag är fortfarande uppe i varv och vill göra saker. Kanske blir det bättre imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Följ mig gärna då jag tar er med på min tankeresa genom livets roliga och tuffa utmaningar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela