Hilda

En promenad

Publicerad 2013-10-20 23:37:28 i Allmänt,

Har återupptagit en gammal kärlek. Promenaden. Nu när hösten är här och löven blivit gula och röda och då det första snötäcket klätt marken, så är promenaden helande för mig. Jag märker hur jag svävar iväg i tankarna så fort jag gått några hundra meter. Hips vips så 'vaknar jag till' och inser att jag förflyttat mig från punkt a till b, utan att ha fysiskt känt min kropp röra på sig. Vissa kanske kallar det att man har hamnat i ett 'flow'. Kanske, kanske inte, för mig handlar promenaden om att nå mitt inre rum. 

Förutom promenader längs älv och skog så börjar livet i Piteå formas till en vardag. Jobbet går mer och mer på rutin, och kvällarna ägnas åt sedvanliga göromål - träning, middag, packning, telefonsamtal till min nära och kära, sen läggdags och gonatt. Jag trivs! 

Har även så mkt att se fram emot i höst och vinter. Bröllopsfirande i Arvidsjaur, 25års kalas i Uppsala, weekend och hockey i Ö-vik, kanske ett julbord en helg i advent, en julafton i Kramfors, förhoppningsvis ett kärt återseende med tjejerna på juldagen och ett säkerligen trevligt avslut på 2013 på nyår! Ska försöka att bara njuta och glädjas åt alla upplevelser som väntar! 










Kommentarer

Postat av: Sarali

Publicerad 2013-10-21 15:38:22

Ååh, jag längtar! Nu är det inte långt kvar till 2:a november och vi alla får ses igen. Tack för senast, jag har ännu inte helt återhämtat mig! Haha! Stor kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Följ mig gärna då jag tar er med på min tankeresa genom livets roliga och tuffa utmaningar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela