Hilda

Förändringar

Publicerad 2014-08-06 19:17:19 i Allmänt,

En semester som snart tar slut. Och vilken semester det blev! Sol och bad har varvats med träning och umgänge med nya och bekanta. Har även hunnit med lite resor, god mat och dryck ute på restauranger och sett nya smultronställen som måste besökas igen! 

Det som väntar nu är även det både känt och okänt. Tillbaka till sjukhuset men på en ny avdelning. Ny chef, nya rutiner men bekanta kollegor och välkänd miljö. En del av mina vänner börjar jobba, rutinerna byts ut för hur veckorna ser ut och för hur vi kommer ses. Jag tror nog att alla vi i gänget har närmat oss "vuxenlivet" med stormsteg under det här året. Giftemål, examen, jobb och flytt har kommit i omgångar och på vägen har det förändrat våra liv, kanske även vilka vi är och vilka vi vill vara här, nu och framöver. Värderingar har successivt bytts ut, det som var tidigare varit viktigt är idag mindre viktigt. Ja, kort o gott - vi förändrar livet och livet förändras oss. Jag kan själv titta mig i spegeln och se hur mycket som har förändrats på bara ett år. 

Men, det är tur att vissa saker består precis som förr! 

Under hösten ser jag fram emot en weekend med psykologtjejerna och ett bröllop i oktober. Och även andra saker.. Vi får se hur det går helt enkelt :) 






Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Följ mig gärna då jag tar er med på min tankeresa genom livets roliga och tuffa utmaningar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela