Hilda

Livets olika vägar

Publicerad 2014-06-08 19:17:13 i Allmänt,

Livet har sina vändningar. Det går från osäkerhet till säkerhet och från risker till möjligheter. Under våren har nya vägar öppnats upp, nya ansikten har blivit bekanta och en hel del frågor har fått sina svar. Men även svar skapar såklart nyfikenhet och ibland ännu fler frågor. Några positiva inslag är att det sitter flera stycken inbjudningskort på mitt kylskåp. De är till bröllop, examensdagar och namngivning. Om tre veckor är det semester och efter det är jag färdig, legitimerad psykolog och har erbjudits fast tjänst. Ett flertal resor är inbokade, ett kärt återseende väntar i slutet av augusti, och alldeles snart träffas vi som gick nian tillsammans. 

Ja det är nog som en god vän sade: 'gläds och var stolt över det du har åstadkommit och se allt som du har framför dig'. 

Ännu en milstolpe i livet är nu här. Och även så för många av mina vänner. Tänka sig att vi alla som började resan i lilla Arvidsjaur nu är färdigutbildade och startar karriärer på olika håll runt om i landet. Så stolt över er! 

Livet har fått ny jord, så även denna planta som äntligen skjutit skott och hamnat i en kruka. 





Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Följ mig gärna då jag tar er med på min tankeresa genom livets roliga och tuffa utmaningar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela