Hilda

Bra sidor av norrland

Publicerad 2015-05-08 08:11:00 i Allmänt,

Under den senaste tiden, säg 1½ måndag tillbaka har jag varit trött. leder har ömmat, humöret har svikit och diffusa kroppssymtom har dykt upp med jämna mellanrum. Magont, huvudvärk - som jag inte minns sist när jag hade(?) och det här har såklart påverkat både arbetsglädje, umgänge och familj negativt. Men i onsdags - så hände något. Det var verkligen som att vakna upp och känna sig som en ny människa. Energin var tillbaka, åkte iväg till jobbet med ett leende och träningen på kvällen såg jag återigen fram emot! Fick avsluta kvällen i goda vänners lag - Lycka!! Ens nära och kära har såklart varit en viktig pusselbit, liksom att sänka kraven och arbetstempot överlag - både på jobb, på kvällar och helger. Men det jag vill lyfta fram är att Norrland bjuder på guldkanter i tillvaron.

Igår strålade solen, man kunde ana försommaren i luften och här satt jag på jobbet vid 11 tiden och drömde mig bort till stugan, altanen, en kopp kaffe och sol! Närheten till jobb - hem - familj gör ju detta möjligt på ett helt annat sätt, så beslutet var enkelt. Jag flexade ut, cyklade till stan på 3min, köpte ett gott, mustigt och smakrikt kaffe på Kaffeshopen, cyklade hem lika snabbt som jag kom, bryggde mig en kopp och satte mig ute på gården i en solstol och lapade sol i 40min. Vilken energiboost för både kropp o själ. Glad och nöjd cyklade jag sen tillbaka och fortsatte jobba. Och imorgon åker jag ut till föräldrarna och umgås med min syster där det väntas spelkväll, promenader vid havet och god mat.

Dom här stunderna, må dom vara korta men ack så viktiga för oss att ta vara på. Det är Norrlands lyx - närheten till det mesta!

Såklart saknar jag ibland pulsen, "närheten till avståndet" dvs en flygplats inom räckhåll för att smidigt åka vidare i landet eller världen. Jag saknar restaurangutbud, att sitta på ett café och titta på myllret av människor som passerar utanför och att vara här i Norrland skapar avstånd till både nära och kära som finns längre söderut. Tiden får avgöra hur framtiden ser ut, liksom beslut som fattas längs vägen:) Just nu njuter jag av att energin och glädjen är tillbaka! 

Hoppas på en riktigt bra helg, kram på er!
 

Kommentarer

Postat av: Far o Mor

Publicerad 2015-05-08 11:01:11

Härligt att energin är på väg tillbaka. Norrlandsbeskrivningen är på pricken.

Postat av: SaraLi

Publicerad 2015-05-10 17:43:50

Fina du, det låter fantastiskt. Och du får mer än gärna komma på Stockholms-weekend så fort du känner av att du behöver lite storstadskänsla igen. <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Följ mig gärna då jag tar er med på min tankeresa genom livets roliga och tuffa utmaningar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela